Alb

În seara aceasta, pe strada Lipscani, doi aurolaci cântau colinde de crăciun. Unul la un instrument cu coarde și unul cu corzile vocale. Se distrau de numa numa. La propriu. La figurat sper că erau rematerializarea lui Marx și Engels.
Am intrat în Cărturești Carusel, ca în propriul apel la memorie! Nu-mi propusesem să ajung acolo, dar am ajuns. Nu căutam ceva anume, dar știam ce mi-ar fi plăcut să găsesc. Nu am găsit pentru că nu există, ci fiindcă Necuprinsul nu poate intra în hotarele unor coperte. Am tăcut și am ascultat. Povestea lui Zenni Chrissoveloni spusă de albul scării în spirală. În anul când Manifestul Partidului Comunist vedea lumina tiparului la Londra, acesta a venit în Principatele Române şi a pus bazele unei bănci şi ale unei companii exportatoare în Galaţi, care s-au extins ulterior în Brăila şi în Bucureşti...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica