luni, 29 iunie 2015

Om și loc

Se întreba Eliade ”de ce aș exista doar prin cărțile pe care le-am cetit?”. Același Eliade care se întreba de ce ar trebui ca ei, oamenii, să facă copii, să procreeze.În fine, nu sunt sigură, e posibil să fi zis ”noi, oamenii”. Oameni și cărți.
Așa l-am întâlnit eu pe Eliade, în Carte, Carte pe care a scris-o ca pe un răspuns la întrebarea ce încă o macină pe Maitreyi și acum, după mai bine de 40 de ani. Așa i-am cunoscut și pe Fănuș Neagu, Eugen Barbu, G.M. Zamfirescu, Constantin Chiriță... Nu stiu în ce măsură ar trebui să le fiu recunoscătoare pentru faptul că opera lor s-a trăit prin episoadele mele de viață trăită, încă de la venirea mea pe această lume :)  Nu știu nici de ce ar trebui ca noi, oamenii să facem copii, să procreăm, să ne înmulțim. Poate pentru altfel ar dispărea cetățile, s-ar prăbuși în ruină și uitare.
Și nu că ar fi mare sfârâială cu cetățile noastre, dar dacă tot sunt, nu e păcat să le pierdem? Și apoi ce, noi le-am construit, noi le-am ridicat? Ne vom asuma noi responsabilitatea pentru Cetate, atunci când spiritele Constructorilor vor vrea să știe despre Loc? 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu