duminică, 13 iulie 2014

Clic pentru a naviga pe acest cuvânt

1.  Raționament deductiv prin care dintr-o judecată universală se derivă o nouă judecată prin intermediul unei a treia.
2. Raționament constând din trei judecăți (majoră, minoră și conclusivă), concluzia fiind dedusă din judecata majoră prin intermediul celei minore.
3. Raționament deductiv care conține trei judecăți legate între ele astfel încât cea de-a treia judecată, care reprezintă o concluzie, se deduce din cea dintâi prin intermediul celei de-a doua.
4. Tip de deducție în care o propoziție numită concluzie rezultă din două sau mai multe propoziții numite premise.


Salată de vinete, ardei copţi, supă de găină cu găluşte, antricot de vită la cuptor, păstăi de fasole galbenă în mujdei de usturoi.
Ieri înainte de prânz, am hotărât să las filosofeala şi să trec la cratiţă. Mi se făcuse dor să gătesc. Mi-am îmbracat sarafanul corai deschis cumpărat de pe net şi bluziţa galben-verzui cu broderie, cumpărată acum vreo şapte ani de le CORA si uitată într-un sertar, mi-am încălţat sandalele cu breteluţe, din piele galbenă şi ornamente viu colorate, m-am parfumat, mi-am luat la purtare inelul, cerceii, braţarile si margelele verzi şi am plecat la piaţă.
Chiloţi vernil, din bumbac, cu danteluţă. Cămaşă de noapte galbenă (ocru deschis), cu ornament alb şi o dungă galben lime.  O telecomandă, un televizor, un serial coreean. O scena de viaţa mea personală proiectată pe micul ecran. Întâmplare. Împlinire. 
Silogism ;)

4 comentarii: