Zwei stein



Atunci cand selectez pe language bar limba engleza, laptopul meu scrie romaneste. Cand aleg RO, scrie in germana. Are ß, are ¨, are y din z si z din y, dar n-are cratima. Sau e atat de bine ascunsa, incat nu reusesc s-o gasesc.
Dar altceva doream sa zic. Sa povestesc despre visul meu de azinoapte. Se facea ca eram in piateta din Sélestat, la masa cu ai mei. Cafea, toamna senina , aer cald, copac martor, piatra cubica, boutique du pain, un vis pe care il traiam cu fiecare celula a AND-lui meu, cu fiecare por al pielii mele, cu fiecare neuron si la care nu voiam sa renunt in nici un chip, dar la care am renuntat odata cu interventia in visul meu a visului lui, al tertului, celui ce a transformat totul intr-un menage a trois visual. Tertul acesta isi schimba chipul functie de ora de vara sau de iarna a visatorului, eu fiind una traumatizata-apropos de germanitatea tastaturii-de elementele multimii celor cu port ilegal de sex barbatesc.
Vis a vis de visul meu, se visa un vis de prim ministru in functie. In functie de consoarta lui.
Nu-mi mai pasa de toate cate se pot intampla vis a vis de mine si va jur ca nu-mi mai ieseam din visul meu ca sa intru in visul lui, daca nu mi se oferea ocazia unica de a-l lua de mana pe Tert si de a-l traversa piateta aproape plutind, intr-o senzatie de beatitudine de cateva clipe, dar care au valoarea unei vesnicii :)
Daciana, sora mea, nu stiu cum te-ai sculat tu in dimineata asta, dar eu  m-am sculat usurata de-o stafeta. De tine depinde totul!
Mai pe la pranz, la casa la Cora, doi frati calugari, frati de tata si la propriu si la figurat, asteptau sa-si plateasca noua achizitie, o sticla de pepsi twist. Erau insotiti de tatal lor biologic, caruia eu i-am aplicat mental judecata de apoi, judecand dupa pozitia lor la coada:
“Bravo, amice. Vaz ca tie ti-a placut viata, ti-ai trait-o, ai doi flacai mandri ca brazii, sanatosi si voinici, buni de carne. Ce-ai pazit de i-ai lasat sa se rataceasca intr-o viata de privatiuni? Au nu cumva tocmai matale i-ai condus pana la usa manastirii? Nu te-ai gandit o clipa la dezechilibrul cauzat naturii prin veriga lipsa? Precis ca doua femei isi plang acum, pe undeva prin lume, soarta de a nu-si fi gasit jumatatea. Sfertul, arcul de cerc, raza, punctul, constanta”…

Visul acesta este unul generat pe fondul lipsei de identitate, iar in cazul unei identitati asumate, insusite, pe fondul lipsei de autoritate. Deci, d-le Poe, poezia nu poate tine loc de discurs politic, dar discursul politic, d-le Eco, poate fi unul poetic :) Si daca tot va fluturati prin visele mele cautandu-va, faceti bine si cititi ce scriu aici, ca pentru voi scriu, nu pentru mine :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica