Moneda



Se poate si altfel, fara sa stii. Sa calatoresti cautandu-te fara sa ai pe nimeni langa tine, cu tine. Fara mentori, maestri, calauze care sa te conduca spre a te cauta calatorind. Se poate si altfel, atunci cand te nasti intr-un univers material, rigid, definit, delimitat : un colt de casa, o gradinita, un gard. Si unicul univers paralel pe care il stii este gandul tau, visul, viziunea, un univers unde tu esti regina regatului tau. Paradisul pe care il pierzi putin cate putin, fiindca nu ai simtit niciodata chemarea, nu ti s-a aratat semnul si nu ai urmat calea izolarii in meditatie.

"Ce haz are sa-l cauti pe Dumnezeu in afara oamenilor? Cunosc multi oameni care au facut asta. Odata am avut o discutie serioasa si totodata amuzanta cu un calugar budist care petrecuse 20 de ani izolat intr-o pestera din Nepal.
L-am  intrebat ce obtinuse: "un orgasm spiritual", mi-a raspuns. Am comentat ca exista moduri mai usoare de a ajunge la orgasm. Niciodata nu voi reusi sa parcurg acest drum-el nu se afla in orizontul meu. Pur si simplu nu reusesc; nu as putea sa-mi petrec restul vietii cautand orgasme spirituale sau contempland stejarul din
gradina casei mele si asteptand ca intelepciunea sa-mi vina din contemplare".

Nu este defel avantajos sa-ti pierzi paradisul, dandu-l la schimb pe piese de infern. Si nu pentru ca tu ai fi paradisul si celalalt, infernul, ci pentru ca tu si celalalt sunteti incompatibili  si material si spiritual.
L-am visat pe tata la ceva vreme dupa ce a trecut in lumea cealalta. Era ca un calugar tibetan, purta o mantie orange, cu gluga. Avea fata rotunda, obrajii rosii, pleznind de sanatate si intreaga lui fiinta radia de fericirea ca ma vede. L-am intalnit imediat dupa ce traversasem strada, fara sa stiu de unde vin si incotro ma indrept. M-a mangaiat pe crestet si mi-a spus "la anul, intr-o joi". Era insotit de un al doilea "calugar", unul inalt, a carui fata nu am vazut-o si care se oprise la cativa pasi in urma lui.
Astfel s-a incheiat calatoria mea spirituala, in regasirea regatului pierdut, a regatului meu de acasa, unde micile bucurii, gesturile, cuvintele si lucrurile simple, faptele marunte, imi sunt suficient de satisfacatoare incat, piesa cu piesa, pas cu pas sa ma lepad de infernul rutinei.
De inceput, calatoria mea spirituala a inceput atunci cand tata a parasit universul material si nu a fost lasat sa treaca, atunci si acolo, cu bagajul lui, pe care am gandit ca i-l trec eu.

"Aleph ne indeamna sa privim cu alti ochi trecerea noastra prin aceasta lume. Am ajuns acolo unde vrem sa fim? Facem intr-adevar ceea ce ne dorim? Schimba-ti viata ! Rescrie-ti destinul ! Unele carti se citesc, Aleph se traieste."
Pe bune ?! De banii astia imi puteam cumpara o cutie de "Merci". Te-as invita sa facem schimb de ferestre! Tu ca "sa pleci ca sa te regasesti in prezent", "acum si aici", eu ca sa nu "ma satur vreodata de privelistea cea mai frumoasa din lume: plaja de la Copacabana".

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Nu stiu la ce te referi cand spui "Stix", dar imi vine sa rad, fiindca, aidoma calugarului budist, cu ceva vreme inainte de a citi cartea, am zis ca daca dintr-o experienta, orice experienta, m-am ales cu un orgasm, ma pot declara satisfacuta. Adica a meritat :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica