Pana



Deci, fetelor, fiti atente aici ce va zice baba: vedeti cat mai puteti! Ca uite, vine o varsta cand nu mai vezi fara ochelari. Asa si eu, abia daca mai vad (dar inca aud :) ).
Aseara n-am vazut bine si am setat ceasul desteptator sa sune la patru si jumatate, in loc de cinci si jumatate, ora cand ma scol eu, pe racoare, doar ca sa-mi acord o ora de singuratate, ora cand ai mei nu ma vaneaza, fiecare sub propriul lor drapel si strigat de vanatoare: maaamiiii, femeieeee, d-na Stoicaaaa. Chestii femeiesti :).
Asadar, intamplator sau nu, in aceasta binecuvantata zi de marti, am avut parte de doua ore de singuratate.
Inainte de a auzi ceasul, am auzit, ca prin vis, niste voci. Probabil ca niste vecine din sferele inalte isi disputau primordialitatea talentului de a prepara cele cuvenite pentru masa de pasti. Ma pacalisem crezand ca visez despre o fratie a meselor imbelsugte, pentru ca de fapt era vorba despre o sorerie. Si, ajunsa aici, nu stiu daca soreria sau soneria tipa mesajul "rusoaica, care nu este grecoaica". Hai sictir, mi-a venit sa  le zic, ce-mi pasa mie de ortodoxia voastra, ca am eu ortodoxia mea, fie si una cam Neo rtodoxa. Dar n-am zis, nici macar n-am gandit, doar am ramas indiferenta.
M-am ridicat si m-am dus in bucataie sa pun de cafea. Apoi am udat florile, fiindca ieri mi-a fost lene sa le ud. De fapt, nu lene mi-a fost, dar nu mi-a pasat, fiindca jurasem sa ma tin de cuvant, asadar ieri a fost ziua cand mi-am ajustat rochitele si fustitele dupa tiparul noii mele thalii.
Apoi mi-am aprins o tigara si m-am asezat pe tron, unde mi s-a revelat intreaga istorie a unei urzeli. Totul a inceput cu niste chiloteti in culoarea prunei, achizitionati de la Piatovski si imbracati asa, nespalati, cu praf si bacterii de oras pe ei, ca asa ma imunizez eu, vaccinandu-ma cu natura. Revelatia era ca asa cum sunt pletosi intre pletosi, asa si Tatal Fiului Pletos a fost socru de Nora Pletoasa, hehe. Mesajul este ca Maria Magdalena va saluta de acolo de unde numai ea se stie, din templu a ei :)

In realitate, vocea primadonei din sferele inalte, fusese a d-nei Serafima, doamna care a supravietuit blocajului Leningradului, doar pentru ca fiica ei, pe atunci de numai 6 ani, sa ajunga bunica. Dar asta nu inainte ca intr-o zi de toamna, sa ma nimeresc in acelasi amfiteatru cu un rocker misto despre a carui nationalitate  habar nu aveam.
In poza vedeti trei generatii de femei. S-ar putea ca Balcaniada sa fie numai o iluzie, cata vreme pe grecoaice le recunosri dupa curul ala mare al lor, ala de la mama si de la tata, nu dupa un show tv marca "Nasul", asta ca sa nu ziceti ca sunt total lipsita de poezie :).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie