vineri, 17 mai 2013

Neo rtodox



Eu nu stiu daca d-l Mihai a fost cel ce s-a scapat in scaldatoare sau ai lui au fost cei ce i-au facut norocul atunci cand l-au numit Ion. Nu stiu si nici nu mai conteaza, cata vreme d-l Mihai, daruit de viata cu patru copii, doua fete si doi baieti frumosi, sanatosi si muncitori, a ramas la purtator doar cu samanta de scandal. Pentru ca de fiecare data cand ma vede, ma cearta. Adica stiu, dar ma prefac ca nu stiu de urata aia de nevasta-sa. Deci, asta e, omul nu se poate certa cu ea si se cearta cu mine. Adica asta incearca el de mai bine de un an sa faca.
Eu am ras, am glumit, l-am luat peste picior, l-am respectat asa cum a fost el, dar pana aseara. Gata, aseara mi-am iesit din pepeni! M-am ridicat in picioare, ca nu cumva sa creda ca daca ma priveste  si zbiara la mine din inaltul lui, ma voi pierde toata in josul scaunului meu, asa cum numai in confruntarea cu filologii si lingvistii de la editura am m-am pierdut. Ca, vezi doamne, cine sunt eu, doamna cu hartoagele, ca sa le spun lor cum sa umble cu cartea.
Pai, uite asa bibicilor, ca voi nu vindeti carte, ci vindeti marfa, ca atare, ca orice marfa, si cartea se supune legilor contabilitatii si fiscalitatii. Ca si capsunile in care mi-am infipt eu aseara dintii, la pachet cu inghetata serbet de mango de la Mega Image. Dar numai pentru ca serbetul din fructe de padure de la LIDL se teeeermiiinaaaaseeee.
Scriu si rad. Mai bine decat sa mananc si plang :).
M-am ridicat, i-am zis tot ce am avut de zis, i-am pus si cruce-dar doar ca sa nu-l scuip sa nu se deoache-l-am dat afara din camaruta si i-am inchis usa in nas. Pe chestia asta mi-au iesit spaga patru lei. 
De la d-l Toma, politistul care, pentru a doua oara a avut sansa de a-si dovedi spiritul civic, dar nu a facut-o. Sau poate ca….nebanuite sunt caile celuidesprealcaruinumenuvorbim.
Respect, Dumb&Dumber :).

Mai jos redau aici continutul unui mail, cu si despre "romani" :

“Incep prin a spune ca fam. Frumusanu, de un an de cand am intrat eu in paine, ca sa zic asa, nu a fost o luna la zi cu plata intretinerii. Inca din ianuarie anul trecut de cand ne-am vazut pentru prima oara, am primit de la ei niste reprosuri aberante si delirante, cel putin sub aspectul ca ele puteau fi aduse oricui, dar nu mie. Oricui celor care le-au cauzat. Unul dintre ele si cel mai vehement a fost ca “nu s-a facut niciodata nimic pe scara 1”.
Al doilea, la fel de vehement si exprimat pe un ton de dispret total, a fost ca l-am angajat pe Lupu Viorel. Dispretul imi era adresat  mie pentru ca, vezi doamne, nu l-am vazut cat era de betiv si tigan cand l-am bagat in bloc?
Tin minte ca i-am spus atunci doamnei ca parerile proprietarilor despre Viorel sunt impartite si ca de aceea va trebui sa se hotarasca in adunarea generala cum anume se va proceda referitor la el, avand in vedere situatia in care se afla. De aceea am rugat-o atunci pe d-na sa faca o sesizare in scris si sa ceara exact, concret, ce anume doreste, ce anume imputa, cui, samd, ca sa i se poata raspunda la obiect, argumentat. Mi-a ras in nas atunci, la fel de dispretuitor, spunand ca ce, Viorel a ajuns subiect de adunare generala? S-a mai erijat d-na in reprezentanta celor de la scara 1, in numele carora, zicea ea, puteam deja sa-l concediez pe Viorel. Si nu numai ca puteam, dar ca este obligatia mea sa o fac, ca de-asta sunt platita.
Ironia sortii este ca eu in luna ianuarie 2012, pe cand ma confruntam cu astfel de reactii, am lucrat neplatita, ca urmare a unui act de voluntariat constient asumat.

Apoi, pentru cateva luni nu ne-am mai vazut, pana cand doamna a venit si m-a rugat sa-i dau acceptul pentru sediul de firma. I-am zis atunci ca nu eu am drept de semnatura, ci d-na presedinta, ocazie cu care s-au si intalnit. S-au intalnit la casierie, intr-o zi pe la ora pranzului. D-na Frumusanu era insotita de fiul ei. Imediat dupa asta a venit la mine la usa un politist care solicita relatii despre d-l Frumusanu. I-am zis ca nu eu trebuie sa dau aceste relatii, dar ca nici d-na presedinta nu ii cunoaste, fiind noi in domeniu, asadar, tot ce pot spune despre fam. Frumusanu este ceea ce stiu din lista de intretinere si anume, ca sunt in intarziere de plata de trei luni. Au venit la cateva zile dupa si au platit, dar doar partial.

Prin toamna m-am dus eu la usa fam. Frumusanu, pe cand colindam pe la usile restantierilor, rugand-o sa plateasca intretinerea. D-na a ridicat din umeri si a spus ca o sa vada, ca are si sotul ei de incasat la randul lui de la clienti, ca atare sa asteptam ca mai intai sa incaseze si apoi or mai vedea. Discutia s-a purtat de parca fam. Frumusanu imi facea mie un favor personal, platindu-si intretinerea.

Aseara a venit pusa pe scandal. Intretinerile sunt prea mari in timp ce la alte blocuri sunt mai mici, n-am facut (eu) nimic pe scara 1 desi ea mi-a spus inca de la inceput sa-i pun un intrerupator, ca ei platesc (!) si ca ma platesc si eu nu fac nimic.
Atunci am intrebat-o daca stie cu cine vorbeste. Ma gandeam ca ma confunda cu altcineva, dar d-na a inteles ca ma dau smechera si s-a ofuscat. Vazand ca se adanceste si mai mult in eroarea in care sa zbatea, am incercat sa-i explic si, ca sa ma lase sa vorbesc, am ridicat tonul. Atunci d-na a intrat in defensiva si mi-a cerut sa-i vorbesc frumos ca si era mi-a vorbit frumos si civilizat, cu alte cuvinte, invoca clauza de reciprocitate. Ha, ha :)
I-am spus sa faca o reclamatie in scris catre d-na presedinta. Atunci m-a intrebat cine e presedinta, iar eu am hotarat in mintea mea ca nu e adevarat ce se intampla si ca jucam intr-un film cu prosti.
I-am zis ca este inadmisibil ca dupa 4 (patru) adunari generale si sute de anunturi la avizier, sa puna astfel de intrebari. Ca urmare eu interpretez atitudinea ei ca fiind batjocura si refuz sa mai port vreun dialog cu ea.
Spiritul ludic al providentei a facut ca, imediat ce d-na m-a intrebat cine este presedinte si eu n-am vrut sa-i spun, d-na Amet sa intre in casierie, sa ia niste hartii si sa plece fara sa zica nimic.

La cateva minute dupa, un individ s-a postat un usa, si-a umflat muschii si mi-a scuipat (metaforic) intrebarea ca cine sunt eu ca sa-i vorbesc asa sotiei lui. Eu l-am masurat din cap pana in picioare si i-am zis ca, pentru a-i raspunde la aceasta intrebare ca si la orice alta intrebare, va trebui sa-mi spuna el cine este. I-am zis ca eu ma gasesc intr-un loc autorizat al asociatiei si, de vreme ce ma gasesc acolo, sunt un oficial al acesteia, deci ca sa stiu ce informatii dau si cui, trebuie sa stiu cine mi le cere.
S-a infuriat si mai tare si mi-a scuipat pentru a doua ora in fata, amenintandu-ma ca-mi arata el cine este. “Vrei sa-ti arat cine sunt eu?” I-am zis atunci pe un ton calm ca imi e indiferent si ca sunt convinsa ca viata mea nu va fi nici mai buna nici mai rea daca stiu/nu stiu cine e el.
Atunci s-a infuriat si mai tare si mi-a zis ca el este cel ce ma plateste. Am vrut sa-i zic atunci ca, pentru a-si insusi aceasta calitate de platitor, va trebui ca mai inainte sa-si plateasca intretinere la zi, fiindca eu muncesc in februarie 2013, iar el mi-a platit  ieri cei cca 4 lei/luna cat ii revine lui din salariul meu, abia pentru luna noiembrie 2012, dar nu i-am zis.
Dar l-am intrebat daca stie pentru ce anume ma plateste. Atunci mi-a scuipat pentru a treia oara in fata si mi-a spus ca pentru a-i taia o hartie si ca pentru diferenta ar trebui sa fac ce-mi cere el, platitorul, inclusiv sa fiu femeie de servici.
Desi erau vecini care au asistat la toata aceasta discutie, nimeni nu a zis nimic, drept urmare am chemat politia. Doar d-na Sentes, la rugamintea mea, a ramas cu mine si a confirmat politistilor faptul ca am fost amenintata etc etc.
In final pustiul Frumusanu, de fata cu politia, mi-a zis ca, citez: “acum m-am convins, aveti un ton de mahala”. Asta deja dupa ce tot neamul lui isi tocisera deja coltii pe mine si dupa ce, in prealabil, a trebuit sa-i raspund cu eleganta si intelegere, la alte astfel de amabilitati cu care d-l Corbeni George ma  rasfata de cate ori ma vede ».


4 comentarii:

  1. Wau, nu mi-am imaginat nicodata ca viata la asociatia de locatari poate fi asa palpitanta! O fi din cauza ca deleg altcuiva sarcina de a imi plati datoriile?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Practica la asociatia de proprietari este un buna rampa de lansare pana in topul jucatorilor de pe wall street :)

      Ștergere