Fünf


Nu fugim de cineva sau de ceva, ci fugim spre noi înșine. Pe noi vrem să ne regăsim, fiindcă nici nu știm când am fost transformați din ființe umane, în niște produse. Produse de familie, de vecinătate, de comunitate, de societate. Încearcă să-i spui, odată ce-ți redevii, adevărul unui produs. Va încerca să te "zdrobească" imediat cu una din etichetele sale. Fiindcă adevărul fie îl va speria, fie îl va supăra, fie il va jigni, fie îl va face să se simtă atacat la persoană. Și luptătorul din el va riposta, însă modul cum o face depinde de numărul de straturi de etichete și de grosimea fiecărui strat :)
Pauză de țigară :)

Desigur :)
„Eu ți-am zis! Spriritul nomad al strămoșilor unora. Spiritul navigator al strămoșilor altora. Spiritul iscoditor și, pe cât de iscoditor pe atât de fidel al celorlalți, spiritul vorbitor și, pe cât de vorbitor, pe atât de statornic și tot așa :) Și nu despre noțiuni desuete precum statul, țara, națiunea, poporul este vorba, câtă vreme am pariat cândva pe spiritul de haită și nu pe cel de turmă. Ci despre nivelul de trai și/sau calitatea vieții într-o comunitate. Care comunitate este aidoma unei mulțimi ce capătă forma, fondul, proprietățile, principiile și valorile elementelor ce o compun. Și mai este vorba că e oarecum în firea călătorului să aleagă drumul cel mai scurt sau cel mai ușor.
Nici nu-mi imaginez despre comunitățile din "țările civilizate" că s-au clădit de la sine, bătând din palme, strâmbând din nas, criticând, vorbind și sau fugind, ci prin implicarea afectiva și efectivă a oamenilor locului, în timp, generație de generație, prin muncă, investiții și chiar prin sacrificiu.
E drept că am ajuns la concluzia că oamenii au fost mai fericiți pe vremea când trăiau în cort, dar probabil că i-a îndemnat pe ei vreun spirit de glumă să-și dorească altceva. Mai trainic și mai frumos. Nu mai citesc ce am scris. Am scris cu ochii închiși. Ce e scris, e scris :)”







Comentarii

  1. Ai rupt firul cu tigarea, asa ar fi fost bine sa faci si cu postarea. Imi place definitia ta a omului produs asa de tare ca o sa ti-o fur. Nu platesc nimic, iti aprind mai incolo o lumanare! :P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie