facere, desfacere, afacere


Sa-mi spuneti daca va doare, imi zise chirurgul in vreme ce-mi taia moartea de pe coasta.
Doctore, ma doare o durere a metafizicii mele, i-as fi zis, dar nu am stiut sa-i zic, pentru ca mie nu prea mi-a placut scoala, iar din cei trei dinti din fata nu-mi amintesc decat de trei actori cocotati in trei tepe de decor, care spuneau replici fara sens si fara rost.
Un teatru de unde am iesit, multumita cerului si pamantului, asa cum am intrat. Doar eram inca la varsta adolescentei. La fel cum am iesit de la Sala Dales, unde intrasem cu ai mei colegi chiulangii, de fugisem de la scoala ca sa ne, chipurile, culturalizam privind chinurile exponentiale ale unor tristi, fleoscaite pe pereti ca niste pete de culoare. Smiorc.
Asa cum m-am intristat si eu, doctore, atunci cand, dupa o seama de ani, ne-am reintalnit si, in loc sa-mi revad copilaria, am asistat la un defileu al diplomelor, licentelor, masteratelor, certificatelor, CIF-lor, CV-lor si ale altor astfel de tablouri.
Pentru asta nu exista anestezic, imi citi chirurgul durerea, in timp ce-mi taia moartea de pe omoplat. Sa veniti maine sa va schimb pansamentul. Si maine a devenit reteta a fericirii :)






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie