marți, 30 aprilie 2013

Poporanu'



“Stii ce inseamna sa fii IMPERIAL? Stii ce inseamna sa fii imparateasa, tarina, regina, ducesa, contesa, marchiza? Si nu, imperial nu este crin si nici marchiza nu este un colt de casa de la tara”.
Asta i-as si spus coanei preotese aseara, pe cand a venit sa-si plateasca intretinerea si si-a scuipat in capul meu, umorile patimilor ei. Una mai inchipuita decat alta. I-as fi spus toate acestea daca as fi avut mintea limpede si sufletul senin, dar nu le aveam. Mi le intunecasem pe cand am intrat in magazin sa cumpar paine, vin, cafea si dulce.
Acum nu zic, ajunsesem printre rafturi la o stramtoare, una cauzata de marketingul defectuos al inghesuielii si al aglomerarii pus in practica de niste stramti, inghesuiti si aglomerati. Dar ajunsesem atunci si acolo, cine ne pusese in aceasta situatie, nici nu mai conta. Ne intalnisem in acel punct de intersectie patru oameni, veniti din cele patru colturi ale dreptunghiului. Trei ne-am oprit fiindca una traise toata viata ei avand impresia ca este buricul pamantului. Nu i-a fost suficient ca i-am cedat prioritatea, dar ne-a lasat sa asteptam pana avea ea sa-si satisfaca curiozitatea citind etichete de produs. Nimeni nu i-a zis nimic. Cei trei ne uitam unul la altul si taceam. I-am zis eu. A ridicat din umeri si a plecat.
Poate ca nici nu si-a dat seama ce face, poate tocmai pentru ca nimeni nu i-a zis niciodata nimic si toti au asteptat dupa ea, i-au cedat prioritatea si, odata cu ea, impresia de imperialism.
Imi incepusem dimineata razand, asa cum rad eu de felul meu si nu intelegeam de ce, imediat dupa vizita la magazin, imi venea sa plang, chiar nu intelegeam. Pana aseara cand, in timp ce pregateam cina si la televizorul din bucatarie ragaiau niste vaci-vorba presedintelui, "domnisoare rujate abia iesite de la coafor"-am simtit impulsul de a schimba urgent canalul. Odata cu o lacrima pe care am pus-o pe seama cepei taiate, in minte si in plex am simtit tristetea Imparatului "eu, da ! dar voi ? voi, aia multi. Eu, unul".
Stii cum este sa fii imperial, i-as fi zis coanei preotese? Inseamna sa fii umila, in cazul tau.
Imperial, in cazul doamnei Catana, batrana mea prietena, a fost ca din si prin toata umilinta ei, scotea lumina din mine si ma scotea la lumina atunci cand orbecaiam prin viata.

Eram in masina aro, modificata pentru, vezi doamne, safari in padurea letea un alt cornulet cu rahat ambalat in poleiala unei capodopere ale naturii. WTF, daca aia e capodopera, Drumul Vinului din Alsacia, ce mama dracului o fi? BINGO!
Parca eram in tunisia, unde si cand ghida a pus botul la o vrajeala locala, negustoreasca sadea, si nu i-a fost suficient ca l-a pus ea, dar s-a gandit sa scoata un ban cinstit, recomandand-o si pentru noi. Astfel, plimbarea cu calestile prin Oaza, s-a dovedit a fi o zdruncinare a nervilor prin praf, cu niste sarete cu care, eventual, cei mai saraci romani si-ar transporta buteliile. Eventual.
Am intrebat-o de ce? De ce asa? Si mi-a spus "pentru ca romanii nu au bani"
De unde stii tu, FA, ca nu avem bani, bani de lux?
Asa si in padurea Letea, o poveste pe care nu o mai rescriu fiindca m-am plictisit. Amintirea este ca povestesc despre norisorul acesta pe care unii dintre noi, cei aflati in aceeasi barca, il vedeam COPAC, unii o compozitie artistica: "Dragon de dupa cires".
Eu sunt fotografa :)



Stii ce inseamna sa fii jegos? Inseamna sa ne bagi pe toate in aceeasi oala, boul domnului, ca din cauza ta m-am avortat dintr-un matrix unde vanatorii devenisera din activi, pasivi si m-am reincarnat intr-un matrix unde eram prada, dar prada eram toti si nu ma vana nimeni si iar m-am avortat si m-am reincarcat intr-un matrix, ca prada si acum astept sa vina diavolul sa se imbrace de la mine si pe tipul asta sa ma impuste, pentru ca l-am vazut :)
Cu patima :)


2 comentarii:

  1. Eu tot copac vad in poza aia. E adevarat ca mult mai jos in coltul din dreapta! :P

    RăspundețiȘtergere
  2. haha, fix ce-i mai lipsea acestei imagini, un ochi de barbat :)))

    RăspundețiȘtergere