Fata ascunselea



Am vazut nevazutele pe vremea cand mergeam duminica la biserica, crezand ca…
Am vazut nevazutele pe vremea cand in timpul liturghiei veneau spre altar mamici, bunici si, mai rar, tatici cu bebei in brate, la impartasit. Ii aplecau pe bebeii lor mai intai sa sarute icoana zilei, apoi, intrand prin dreapta, pe cea a mantuitorului. Dar nu inainte de a fi sarutat deja stanga fecioarei. Apoi se opreau in fata altarului, unde preotii le daruiau ceea ce aveau ei de daruit, ca venind de la dumnezeu. Apoi se retrageau prin stanga, unde cardul de babornite, care pana atunci ii SORBEAU din priviri, se napusteau asupra lor macar sa-l atinga pe bebeul proaspat impartasit, daca nu prindeau sa atinga piciorul de rai al bebeului cu gura lor zbarcita de atata ortodoxie. Se napusteau asupra copilului ca un card de ciori asupra mugurilor de viata.
De ceva vreme n-am mai mers la biserica, dar am continuat sa vad nevazutele si in afara ei: pe strada si, mai ales, in mijloacele de transport in comun.  
As vrea ca batranii sa plateasca pentru calatoria lor. Macar jumatate din pret, asa cum elevii si studentii platesc. Si as vrea sa le vorbeasca cineva despre pragmatism. Despre aici si acum. Aici si acum, dintre noi doua, eu am platit bilet, tu nu. Deci cea ce trebuie sa coboare, esti tu. Babo! Si tu, Mosule !
Babele astea si mosii, sunt exact ca iarna asta urata, care se incapataneaza sa muste din primavara. Daca ar fi balene, macar ar sti cand e cazul si momentul sa se sinucida. Daca ar fi balene.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica