A minti


S-a innoptat. E frig si e innorat, iar eu seara sunt o epava, un rebut al zilei, un os de pe care a fost smulsa carnea, supta maduva si ucis nervul.
Ma ridic greoaie de pe scaun si dau sa ma tarasc pana in pat unde sper ca macar sa ajung. Dar fiindca in living nu am perdele, imaginea lunii pline care se incapataneaza sa strapunga stratul norilor de iarna neagra, ma tine pe loc. Dupa doi pasi ajung la fereastra. Hm, parca as revedea scena de razboi din noaptea cu luna plina a Magicianului lui Fowles, o carte din care n-am inteles nimic la vremea cand am citit-o, chit ca am citit-o de doua ori, poate numai scena de final, unde cuplul se expusese in plinatatea goliciunii lui. Sex si dragoste, dragoste si sex.  Ma tem ca sunt inseparabile, imi zic. Separabile sunt imperecherile.
Mi-ar placea sa ninga in negru. Sa se innegreasca totul in jur. Sa fie zapada lucioasa si calda ca inima de carbune. Si apoi, pe masura ce incepe sa se topeasca, sa devina alba ca Voalul Miresei, una dintre cele mai frumoase cascade din Romania.
Pe o pata de cer luminata de unda ca de laser a reflectorului de la patinoar, pentru o clipa, ca o sclipire de blitz, am revazut scena de final pentru Colonia Ingerilor de la Teatrul Mic, o piesa din care, de asemenea n-am inteles nimic, in ciuda faptului ca am discutat despre nimicul ei cu insusi autorul. I-am zis atunci:
“ intrebarea nu este de cate ori te-ai reincarnat pana ai ajuns sa scrii tot ceea ce ai scris, ci cati s-au reincarnat in tine, in trupul tau, in mintea ta, cate suflete ai strans in tine, flamande sa se marturiseasca”.
In rest, nimic nou pe cerul noptii de ianuarie. Poate doar ochiul de nor ce si-a ridicat pleoapa si mi-a clipit cu subinteles. Mi-am luat repede maculatorul, stiloul si ochelarii si am inceput sa scriu. Nu se stie niciodata cand se va mai deschide cerul, desecretizand reteta fericirii:
Un caus de palma ulei din samburi de struguri
Doua picaturi ulei de lavanda
Se omogenizeaza amestecul in podul palmelor si se unge trupul de sus in jos
Ceafa, umerii, ochii si buzele
Pieptul, pantecul, picioarele
Se deschid bratele si se maseaza gatul.
TROSC
La talpile mele, crucea s-a facut tandari.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie