"Ne vedem joi"

Adevarul este unul, momentul adevarului este al fiecaruia dintre noi. Altfel spus, adevarul este cuprins intre muntele cel mai inalt si adancul cel mai adanc si numai noi alegem pana unde si pana cand ne aventuram in cunoasterea lui. Limita aceea va fi adevarul nostru ultim.
Lucrurile ar fi simple, daca nu s-ar complica (prin derivatii in plan orizontal) atunci cand unii dintre noi sunt gata sa moara, sau mai degraba sa ucida, mai mult sau mai putin metaforic, doar pentru a-i convinge pe ceilalti de faptul ca adevarul lor este cel valabil.
Iata motivul pentru care iubesc minciuna. Iubesc minciuna, dar imi displac carcotasii. Carcotasii carcotasi.
Si nu, nu-i urasc, pentru ca ura mea merita o soarta mai buna decat s-o irosesc pe ei. Nu zic, candva i-am gasit amuzanti, dar pana am inteles ca, prin jocul lor, se dovedesc a fi un suport al nesimtirii omenesti. Deoarece nu de prostie este vorba, ci de nesimtire. Niste maimute.
Aseara chiar au atins culmea maimutarelii, prin rubrica “Glasul poporului”, a carei realizatoare era o toanta. Pe cat de toanta, pe atat de fudula.
Ei bine, cel mai haios poporan a fost tiganul cu palarie. Pentru el nu exista intrebare fara raspuns. Mi-a amintit de Jean Moscopol cu al lui “Tot ce-i romanesc nu piere”.
In rest, niste maimute bucuroase ca sunt bagate in seama. I-as intreba eu acum, si pe unii si pe ceilalti, niste intrebari de cultura generala:
1. Iti tine de cald faptul ca stii unde si ca exista Tara de Foc, ca mie nu. Pe mine ma rupe factura la gaze si la energia termica, emise de niste regii autonome.
2. Te racoreste la ceas de luna lui cuptor faptul ca Oslo este capitala Norvegiei, ca pe mine nu. Pe mine ma rupe factura la electricitate.
3. Iti astampara setea faptul ca “nu mor caii cand vor cainii”? Ca mie nu. Si nici faptul ca am aflat care este formula apei.
4. Iti tine de foame faptul ca Atos, Portos si Aramis nu sunt niste zei din Olimp, ci doar niste personaje fictive, de carte, muzica, film, teatru? Ca mie nu. Eu ma confrunt zilnic cu mafia pietelor si a hipermarketurilor, cu mafia bancilor, a farmaciilor si cazinourilor care au impanzit orasul.


Comentarii

  1. Cum se mai comenteaza pe blogul tau Ani? Am incercat sa scriu ceva la Noaptea cea mai noapte si nu am gasit locul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zi-mi la ureche :)
      Asta deoarece sunt inchise comentariile la postarea la care ti-a venit sa comentezi:). In rest, se comenteaza ca si pana acum :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie