Moțul din Cuvânt

Uite, n-am căutat în DEX ca să aflu ce definiție au dat academicienii, cuvântului "Solidaritate" și i-am deslușit acestuia înțelesul după chipul și asemănarea mea. Mă gândesc că "solidar" înseamnă să ai un caracter solid. Într-atât de solid încât să te facă să fii "solidar cu". Cu celălalt, desigur, fiindcă nici măcar "Ideea", de fapt, "Gândul" nu există de sine stătător. Ideea, Gândul, fără suportul ei, al lui, devine o noțiune abstractă, ori tot ce iese din zona concretului, ține de folclor și de foaie verde.
Așadar, gândindu-mă la ceea ce sunt și pot fi, în consecință, la ceea ce fac și pot face eu, solidaritate este și atunci când, dacă prin intervenția mea nu-i pot face celuilalt clipa, minutul, ora, ziua, luna, viața mai bune, mai zâmbitoare, mai vesele, mai fericite, mai ușoare, mai frumoase, într-un cuvânt, mai placute, măcar să nu i le fac mai rele, mai triste, mai dureroase, mai grele, mai urâte, mai neplăcute decât deja sunt. Este ceea ce numesc "Solidaritate Pasivă".
"Solidaritatea Activă" poate avea o infinitate de posibilități, formă și fond de acțiune izvorâte din instinctul, intuiția și sentimentul în relația cu celălalt. Câteodată se poate manifesta sub forma, fondul și acțiunea unui brânci sau a răsucirii cuțitului în rană sau a sării presărate pe o rana deschisă.
Desigur, acest gen de "Solidaritate Activă" poate conduce la "Solidaritatea Reactivă", atunci când celălalt nu are un caracter într-atât de solid încât să poată accepta ideea, gândul și fapta că "ce ție nu-ți place, altuia nu-i face".
Mai pe românește, de a nu-i pretinde celuilalt și de a nu aștepta de la celălalt să nu spună sau să nu facă ceea ce deja tu ai spus/făcut înaintea lui.
Așa cum am spus pe facebook....ah, n-am spus încă? Ei bine, o să spun!
De fapt, o să scriu că înaintea cuvântului "Solidaritate" au fost cei trei mușchetari și prostia aia inimaginabilă a lor cu "Toți pentru unul, unul pentru toți".
Câtă vreme suntem unici prin ADN-ul nostru, suntem toți și toate Dumnezei și Dumnezee (cum altfel s-ar putea explica mai simplu, dumnezeiasca ubicuitate?). Fiind unici, percepem lumea, viața, realitatea, ideea, gândul și pe celălalt după chipul și asemănarea eu-lui nostru (o altă manifestare a dumnezeirii noastre).
Așadar, mai mult decât solidari, într-un fel sau altul, unul cu celălalt, nu putem fi. Încercând sau obligați fiind să fim "Toți pentru unul, unul pentru toți", am creat haosul în care se zbate omenirea azi.
Tu ce fel de solidar ești? :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie