sâmbătă, 5 mai 2012

Al 99-lea pahar cu rom

Moto:  "               mea
            A căzut o stea"

M-am tuns. I-am comandat stilistei o tunsoare tinerească. Tocmai ce ieșisem din rolul de babă cârcotașă. Un rol pe care, chiar dacă l-am interpretat în mod magistral, totuși nu mă prinde. Imediat după ce am ajuns acasă, m-am așezat în poziția de reconciliere a mea cu mine. Stăteam așa, cu capul la același nivel cu curul și cu picioarele pe un raft de bibliotecă. Le-am zis "gândiți voi, deoarece dinspre cap nu mai am nici o speranță, iar gânditul cu curul s-a dovedit la fel de păgubos ca și chestia aia cu ascultă-ți inima". Deodată, locul de unde îmi fusese scoasă bătătura dreaptă, a început a zvâcni, transmițând memoriei mele implus înviorător cu mesajul "ei, vezi, te-ai muncit degeaba să pătrunzi sensul și înțelesul unor construcții lingvistice! ele nu sunt Cuvânt".
Da, da, pâlpâi  la rândul lui, neuronul proaspăt eliberat de sub greutatea șuvițelor, adresându-se cuvintelor așezate pe raft. E rândul vostru să mă pătrundeți pe mine, fiindcă eu nu am reușit să vă transfer memoria mea". „Nu putem”, se plânseră acestea. Nu putem, fiindcă cele femeiesti sunt blocate de propria-ți suficiență, iar celelalte nu sunt bărbătești. Pentru că bărbat este scriitorul care și citește, nu doar se dă de citit".
Așa că degețelul meu de la stângul răstoarnă azi cel de-al 99-lea pahar de rom, dându-l pe unul de tequila. Unul, da' bun.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu