Nitica statistica cu si despre starea natiunii


Datele au fost selectate dintr-un esantion suficient de reprezentativ de firme apartinand mediului autohton de afaceri numit generic, privata romaneasca, careia i-am intocmint bilantul contabil pe anul 2011.
Nu eu! Sofltul. Eu doar am dat click pe stanga si pe dreapta. Si cand n-am dat click, m-am jucat cu degetelele pe tastatura. In rest, softul le-a rezolvat pe toate. Mai putin erorile, pentru rezolvarea carora mi-a cerut mie ajutorul. Majoritatea acestora se incadrau in clasa "program, programare, limbaj deci, programator", dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, ca doar nu ne-om astepta acum ca un matematician sa rezolve toate problemele lumii printr-o simpla apasare de buton. Pentru asta iti trebuie imaginatie, viziune si ceva mai multa nebunie. Si deschidere, absolut.
Buuuun, datele sunt:
1. 80% dintre firme nu au activitate.
2. 80% din cele 20% cu activitate, au inregistrat pierdere.
3. 80% dintre firmele care au sau nu au activitate, dar sigur au pierdere, au ca actionari persoane cu nume de gen "Smuel" si la capitolul "Imobilizari": teren, teren, teren, teren, teren, teren, teren, teren, teren.....teren.
Concluzia este ca noroc ca nu sunt eu Judecatorul. Deci Judecatorul, nu orice judecator, ca daca as fi fost eu, eu nu i-as fi intrebat pe boieri care e viata lor, eu i-as fi intrebat pe iobagi care-i spilu' cu noi vrem pamant.
Si precis ca dintre acestia, s-ar fi ridicat un Gheorghe sau un Ion care mi-ar fi zis ca n-a fost nici aia, decat tot o basina istorica. Poetica, e drept, dar o basina.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica