marți, 6 decembrie 2011

Deci da

S-a intamplat. S-a petrecut minunea aia care nu tine trei zile, ci pret de un click.
De opt luni scriu, de sapte desenez, de sase tin, de cinci decembrie, de patru meditez, de trei ori strig, de doua plang dupa un click: Australia. Am un "cititor" din zon :)
Imi prevazuse mie Nicoleta un viitor de patriarha in tara continent, dar eu nu si nu. Inca din copilarie aveam implantat in memorie un cipulet despre fisa mea de post. Doar nu-mi imaginam ca am venit pe lumea aceasta asa, de florile marului, sa-l serse pe man si sa-l si gasesc. Pai asta ar fi fost piece of cake! In cipuletul meu personalizat fusese inscris ca la varsta maturitatii voi urca pe Muntele Athos, cu scopul de a impamanta panselute. Le voi uda si apoi, puff, o sa dispar ca pufii unei papadii suflate de vant. Dupa ce, bineinteles, imi voi lepada odata cu ultima panseluta, cipuletul program, contaminat deja cu gandul meu ca un cal troian, gand ce odata sadit si udat, va prinde radacini si va creste avand vie memoria invataturii de minte cum ca niciodata panselutele nu tin de foame, daca pe tulpina lor nu creste si o samanta de rosie si o samanta de sare si o samanta de piper si o samanta de ulei de floarea soarelui si o samanta de paine cu seminte.
Mosul a venit la mine si s-a marturisit. Isi simtea sufletul greu si tot ce-si dorea era sa intalneasca pe cineva dispus sa-l asculte. L-am ascultat. Pai n-am avut incotro, ca-mi vorbea in circumvolutiuni. Mai dificil a fost pana sa invat lectia atentiei distributive, fiindca nu mi-a fost usor pana sa reusesc sa impusc trei iepuri deodata. Pe Mos, pe cel ce-si striga numele de trei ori (sub pseudonim, desigur), ca pe o marturisire a tradarii sale, si pe David Copperfield, in ciuda faptului ca trucul lui cu portocale era chiar amuzant.
Cel mai frumos cadou este aceasta binecuvantata ploaie. Multumesc :)

2 comentarii:

  1. azi noapte am smuls si eu o marturisire da la mosul meu... un angajat de-al mossadului, iranian de origine..
    si cica sa mai ai incredere in mosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha, deci "In timp ce tu dormeai", babele alea de-ai zis tu ca sunt mosi, fusesera proiectia dintr-o alta realitate a lui Julius Cezar, respectiv Marc Antoniu. "Cleopatra" este nu atat pseudonimul, dar numitorul comun al celor doua portocale cu care jongla Magicianul: una, o impatimita a plinatatii camarii la ceas de toamna, una, o pasionata a aceleiasi ciorbe reincalzite a caderii constantinopolului servita cu garnitura de pavel corut si desert de ioana vulpescu.

    RăspundețiȘtergere