Tainele

N-am fost niciodata o buna cititoare. Am uitat numele autorilor, am uitat numele personajelor, am uitat mare parte din actiune, din cuprinsul cartilor. Le-am uitat sau poate ca nu le-am stiut niciodata. Stateam si priveam la tonele de hartie pe care sute si mii de autori si-au tiparit gandurile, simtirile, trairile si apoi si le-au expus la vanzare.
De unde atata imaginatie, de unde? Din dorinta de a nega realitatea, din dorinta de a se ascunde de aceasta, din nevoia de a evada din vietile lor, de unde le venea lor inspiratia?
Ma intrebam toate astea pentru ca eu am refuzat la un moment dat sa ma mai las la bunul plac al acesteia. Dadea navala peste mine, fie ca ma plimbam, fie ca dormeam, fie ca spalam vasele, fie ca gateam, fie ca vorbeam la telefon, fie ca faceam orice as fi facut.
Mai bine de sapte zile n-am vrut sa scriu nimic. M-am impotrivit cu toate puterile mele, dar inspiratia se tinea de mine scai. Se agatase de mainile mele, de picioarele mele si de gatul meu, de ochii mei. Am crezut ca ma voi elibera doar prin moarte si eram gata sa o accept si sa o primesc ca pe o salvare. Mai mult decat atat, am chemat-o in ajutor.
Supriza mare a fost ca ea, moartea mea, era un el. Numai ca, la cat era de frumos, precis era orice altceva sau altcineva decat moartea. Poate ca el era salvatorul meu. A venit tinand in mainile sale puternice un aspirator urias-ka cel cu ajutorul caruia se elibereaza toamna, strazile, de frunze moarte-cu a carui forta a desprins de pe mine si din mine, intreaga mea inspiratie.
Inspiratia mea s-a dovedit a fi aspiratia lui, iar impreuna ne-am dovedit a fi o respiratie completa. Ciudat mod de a invata aceasta lectie.
Tocmai ne asezasem sa despletim firul respiratiei noastre in doi: inspiratia mea, aspiratia lui, pana cand picioarele noastre s-au impletit, de jos in sus, in poveste. Exact cand ajunsesem la brau i-am vazut chipul.
Chipul unui raspuns cit toate asteptarile mele.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica