0raS

Si uite asa, in urma cu niste ani, intr-o buna zi, navigand plictisita printre posturi tv, zabovesc pret de cateva minute la TVR1, unde Eugenia Voda discuta cu Andrei Serban nustiudesprece, in nustiuceemisiune.
Artistul marturisea ca se gaseste intr-o continua cautare de sine. Povestea ca atunci cand este in America, la ceva timp dupa intoarcerea de acasa, il apuca un dor nebun de acasele lui. Acelasi dor ce-l face sa umble pe strazile bucurestene, in cautarea unui acasa ce pare ca se ascunde de el. "Aici am fumat prima tigara, aici am fost la prima petrecere, aici e scoala unde am invatat..."
Cat de bine l-am inteles. Cat de bine l-am inteles.
Acum stiu, abia acum, ca acasele meu este un puzzle al placutelor: ce-mi place din Bucuresti cu ce mi-a placut din Zagreb cu ce mi-a placut din Istanbul cu ce mi-a placut din Innsbruck cu ce mi-a placut din Salzburg cu ce mi-a placut din Palma cu ce mi-a placut din Tunis cu ce mi-a placut din Moscova cu ce mi-a placut din Skt. Petersburg cu ce mi-a placut din Venetia cu ce mi-a placut din Viena cu ce mi-a placut din Strasbourg cu ce mi-a placut din Munchen cu ce mi-a placut din Salonic  Veliko Tarnovo Balcic Iasi Oradea  Bacau Satu Mare Curtea de Arges Brasov Craiova Suceava Targoviste Tulcea Constanta Sinaia Villach Ljubljana  Belgrad  Bucuresti, Siena, Livorno, Florența, Pisa, București

Scria un scriitor, nu mai stiu ce scriitor, intr-una din cartile sale, nu mai stiu care carte, ca cel mai bine pe oameni ii cunosti la ei acasa, dar nicidecum vizitandu-le muzeele sau galeriile de arta ori comerciale, ci umbland pe strazi si intrand in baruri, cafenele si restaurante.

Spunea Marcel Iures ca romanii sunt la fel ca toti ceilalti oameni, poate doar mai nemangaiati.



Comentarii

  1. Poate, nu stiu. Stiu doar ca nu am citit nimic din ceea ce a scris Noica :)

    RăspundețiȘtergere
  2. loopoo

    Sau, ca o reciproca a lui Iures, un nene marinar bine umblat prin lume imi spunea sa nu ma tem, ca peste tot oamenii sunt la fel ca si la noi, si cu bune si cu rele. Asta apropos de complexul nostru romanesc cum ca altii ar fi mai civilizati ca noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scuze, loopoo, ti-am sters din greseala comentariul, dar l-am recuperat din mail. Referitor la ce spuneai, mi-am amintit de ce-mi povestea o prietena de-a mea care de peste 20 de ani sta in Canada. Este medic stomatolog si are cabinetul ei in care ii intra tot felul de canadieni. Spunea ca diferenta dintre noi si ei, ca nivel de civilizatie, este ca la ei se aplica legea.

    In rest, lipsirea totala de complexe si dezinhibitia totala i-a transformat in niste nesimtiti care, indiferent de halul in care arata, ei isi scot hoiturile in lume si si le expun de parca ar fi ceva natural :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Una inseamna dezinhibat, alta nesimtit. Dar legile in Romania se aplica tot de romani :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vorbim despre omul de pe strada, da?

    As spune mai degraba ca ei au in spate un indelungat exercitiu de libertate pe care noi il avem de numai 20 si de ani, pentru ca, la urma urmei legile din perioada comunista, cand nu misca nimeni in front, erau aplicate tot de romani, nu?

    In rest, granita dintre dezinhibare si nesimtire este a fiecaruia si cred eu ca este guvernata de asazisa amagire a constructiei de genul "dreptul la libertatea de a...", mai mult decat bunul simt elementar.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica