luni, 3 octombrie 2011

Nepasare


In general, ajutorul pe care l-am primit din afara a fost ceva de genul unui sut in partea dorsala, a unor piedici sau a unor continue dezaprobari venite din toate partile si chiar din centru, care au avut ca efect ambitionarea mea, tenacitatea ori, dupa caz, renuntarea si reorientarea spre un nou orizont.
De felul meu, suferintele semenilor mei m-au induiosat pana la lacrimi si m-au facut sa ma implic pana cand efectiv mi-a slabit vederea. Si sa stii ca nu glumesc cand zic asta.
Una este sa ajuti neconditionat de cate ori ai ocazia sa o faci, ca sa ajungi dupa o astfel de experienta de o viata la constatarea ca putini au fost cei care chiar au meritat ajutorul pe care l-am dat si ca cel putin unul dintre cei ajutati e exemplul perfect al celui pe care nu l-ai lasat sa moara si drept multumire nu te lasa sa traiesti. Si alta este sa stai pe tusa o viata intreaga si sa-ti vezi indiferent de ale tale, ca apoi sa-i razi in nas uneia asa ca mine careia sa-i spuna: "oamenii de genul tau isi complica viata!"

Imi plac oamenii care se ajuta pe ei insisi si care nu se dau batuti. Nu-mi plac puturosii, profitorii, smecherasii,  cei specializati in mici invarteli si/sau in mica ciupeala.
Si imi place ca efortul pe care l-am facut ajutand un seaman sa depaseasca un moment greu din viata sa, sa nu se intoarca impotriva mea, luand forma unei investitii prost facute...atentie: nu este vorba de bani, ci de satisfactie, de multumirea sufleteasca, de implinire. Atunci cand ajungi sa regreti ca ai ajutat pe cineva care te face sa te simti folosit, atunci cand ai senzatia ca bunatatea ta este vazuta ca prostie, atunci cand tu, cel ce-ai ajutat de multe ori in viata ta pe altul, nu primesti nici un ajutor din partea nimanui, da-mi voie, te rog, sa hotarasc eu cand si din fata suferintei cui, imi intorc privirea spre un orizont mai vesel, mai placut!
Si-ti mai spun ceva: atat timp cat am doua maini, doua picioare, cap si trup sanatos, ganduri bune si vointa, nu voi fi povara nimanui! Cand nu voi mai avea forta de a ma intretine, voi sti exact ceea ce am de facut astfel incat sa nu chinui pe nimeni cu neputinta mea. Va fi alegerea mea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu