sâmbătă, 24 septembrie 2011

Copii


Puterea exemplului
30. oct. 2008

Aseara Mihai m-a rugat sa-i tai niste sorici, sa manance.
-Pune mana si taie-ti singur! Ce, nu ai maini?
-Pai nu stiu cum, ca trebuie sa-l si curat inainte!
-Eh, nu stii, este mai usor sa fii servit, nu-i asa?
-Hai, te rog!
-Nu, descurca-te singur!
-Tati, imi tai tu, te rog?
-Pai nici eu nu stiu cum.
La barbate-meu asta este o adevarata strategie: "Nu stiu, nu ma descurc fara tine, nu-mi iese la fel de bine ca tie"...un adevarat escroc sentimental!
-Asculta Mihai, nu te lua dupa taica-tau! Nu-l lua pe "nu stiu"in brate, ca NU STIU daca tu vei gasi o astfel de fraiera ca mine..daca ma intelegi.
Barbate-meu radea.
-Tati, daca pe tine te-ar refuza, ce ai face?
-Nu as mai manca.
-Ah, merci! Esti un adevarat etalon de ambitie!
Mihai s-a descurcat foarte bine. Nu aveam nici un dubiu. Dar scena asta a venit sa-mi confirme, daca mai era cazul, ca unii oameni au tendinta de a urma exemplele care le convin lor mai mult. Sa alegi calea mai usoara este ceva firesc, cu conditia ca asta sa nu insemne implicarea altcuiva in atingerea scopului tau...ceea ce, in opinia mea, aduce a abuz.

Azi, pe la ora 3 dupa amiaza, taica-sau o suna pe Alex:
-Ce faci?
-Bine, imi fac temele.
-Unde esti?
-Pe banca, in parc.
-Cand vii acasa?
-Ah, zice, vin doar sa-mi las ghiozdanul, apoi merg cu Andra la "Hard Rock" la o pizza.
Deci tanara, de 13 ani, doar ne-a adus la cunostinta intentia ei. Asta a avut darul de a ne amuza teribil. Nu i-am interzis. Pe la sase s-a intors.
-Cum a fost?
-Bine, cum sa fie? Am cam asteptat pentru ca nu venea nimeni la masa noastra sa ne serveasca. M-am ridicat si m-am dus sa iau un meniu. Abia atunci o ospatarita m-a bagat in seama, vrand sa mi-l ia. Ne serviti? m-am ratoit la ea. Am mancat pizza, am baut suc si capucino.
-La scoala cum a fost?
-La fel, adica mai nimc...am luat un 10 la mate.


Tot azi, vine Mihai de la scoala. Zice:
-Mi-a spus profa de istorie ca seman cu Henric al VIII-lea. Ca rege, se spune ca a fost bun.
-Sa-ti spun drept nu stiu mai nimic despre el, in afara faptului c-a actionat numai dupa cum l-a dus pe el capul si interesul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu