Ghilimele

Azi n-am mai citit o suta. Azi am citit o iarna. Si nu o iarna, ci IARNA. Ziua aia cat un univers, cand a inceput sa ninga si mie mi s-a facut subit frica sa conduc. Mi-a fost asa de frica sa conduc, incat masina s-a rastit la mine “ia mai du-te tu la dracu, ceadesprecaresavorbitsiasapreamult, ca preiau eu comanda”. Si, aidoma unei sanii, a luat-o fix spre prapastie. Ma tineam de mana sa nu cad. Asa m-a prins parapetul care, in urma impactului, a luat infatisarea lui Jako, al doilea in ierarhie dupa Marele Alexandru, echivalentul sfantului petru la scara papagaliceasca.
“Hai siktir, spuse, ca nu ti-a sunat ceasul sa mori!”
“Te cred si eu! Fiindca a trecut. A trecut pentru ca timpul a pus punct. Habar nu ai, este? Stiu asta de la mobilul meu, pe al carui ecran, imediat dupa ce s-a pierdut semnalul, au inceput sa scrie niste semne grafice care aduceau cu niste consoane, de nu am mai stiut daca este revelionul, craciunul sau anul nou si, just in case, mi-am imbracat ia mea romaneasca si am coborat in holul hotelului unde nici europenii si nici americanii nu voiau neam sa vorbeasca incat sa inteleg si eu, dar, in acelasi timp, voiau neaparat sa le raspund la intrebarea “cum e in UE”.  In EU e cu lacrimi in ochi, le-am spus, in timp ce-i impartaseam cu tamaioasa romaneasca si cozonac cu nuca”.
“Aha, deci nu e ca nu ti-a sunat ceasul. Inseamna ca mai ai ceva de facut”.
“Pai le-am facut pe toate, ce as mai avea de facut?”
“Toate, toate?”
“Toate, toate!”
“Gata, stiu! Mai ai de tras o basina”.
“Indurare! In viata mea n-am tras o basina, nici macar un part. Sunt apartinica si abasinica! Le-am ucis pe toate, le-am avortat, le-am interzis obligatia la viata! Fiindca ma gandesc ca ar fi trebuit sa stii ca in contemporaneitatea asta de cacat, viata nu mai este un drept, ci o obligatie. Le-am omorat asa cum tatal si-a omorat copiii in “Doctor Jivago” alegand pentru ei o soarta mai buna decat aceea de a ajunge hrana pentru canibali. Fac orice altceva, dar nu o basina!”
“Degeaba. Fisa ta de pontaj este incompleta cu exact punctajul unei basini istorice. N-ai numarul necesar de puncte, nu treci la Nivel. Sa-ti fie clar! Si tine minte, nu vorbim despre fasaieli, vorbim despre o basina milenara, bimilenara, genul ala de basina care ciopleste Muntele Rushmore cu unda ei de soc. Una care inalta Alpii cu inca 250-300 de m si taie partie din cristale Swarovski. Una care sa transforme vulcanii noroiosi din Buzau, in fantani de ciocolata elvetiana aerata cu Strong Mojito in ea si Muntii Dobrogei in Caraiman".
“Mi-am facut cont pe facebook. Iti place?”
“Imi place. Si ei ii place. Si lui ii place. Si lor le place.”
“Sa pune?”
“Sa pune!”


Vrei sa fii prietenul meu?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica