Citit

Acum cativa ani m-am intalnit cu vara-mea. Nu ne mai vazuseram inca de la Inaltare, cu ocazia lansarii Micii Sirene, un scenariu cu un rasunator succes la public. Adevarul este ca Haralba, eroina principala, imi cam starnea reactii adverse. Desigur ca le puteam pune pe seama intregului meu complex de complexitate, eu pe vremea aia fiind cat o balena alba in mai multe dungi negre. 
Ce ma enerva la ea, era excesul de siropuri pe care-l raspandea in jurul ei: dulcegarii, tuguiat de buze, ochi dati peste cap, bustul ei care statea parca gata gata sa te-mpunga, punandu-i la grea incercare pe bietii ei nasturi …chestii d’astea.
Voiam si eu sani si talie ca ai ei!!!!
Deja nu mai eram o balena alba intr-o dunga, ci devenisem Marea Balena Albastra de suparare. Ei, fir-ar sa fie, stai ca ma fac eu the MythBusters…si am dat-o pe anorexice. Am devenit si eu sirena, dar sirena lui Roaita. Plus ca am inceput sa vaz si dublu. Dar totul e bine cand se termina cu bine: privindu-ma in oglinda prin ochelarii 3D pe care i-am primit in dar de la Movieplex Plaza Romania, ma vad in toata modestia mea.
Hai ca iar am batut campii cu gratie! So, let’s get back to our leadership!
Asta primavara m-am intalnit din nou cu vara-mea. Eram douazeci si unu la masa. Am vorbit despre una, despre alta, ocazie cu care am aflat niste amanunte picante despre tipul de la masa de langa geam, pe care-l vazuse intr-o ipostaza ridicola pe plaja la Mamaia.
La un moment dat ma ia la rost:
-Auzi, fata, parca te laudai c-ai scris o carte!?
-Am scris-o. Si nu una, ci cincizeci si doua, daca nu-i pun la socoteala si pe jolly jocker. De fapt, una si aceeasi, dar intr-un evantai de volume.
-Pai ad-o la editura, la prietena mea s-o publicam! Stii ca si eu am scris trei carti? Adica doar am semnat contractul pentru ele, dar de scris, nu le-am scris.
Culmea este ca ea a semnat contractul cu editura, dar nu e in carti, iar eu am scris cartile, dar n-am semnat contractul. De fapt si de drept am facut-o, dar am semnat sub acoperirea unui pseudonim.
La cateva luni dupa aceasta ultima intalnire, i-am trimis pe mail un fragment din ceea ce am scris eu. Zice:
-Frumos, interesant, iti recomand s-o citesti pe icsuleasa, nu stiu ce autoare.
Pai ce treaba am eu cu ea? Eu i-am dat sa citeasca, asa cum ma rugase, nu am rugat-o sa-mi dea de citit.
La Bookfest m-am intalnit cu sefa, fosta mea colaboratoare in domeniu. De cum m-a vazut, m-a intrebat ce mai fac. Zic:
-Bine! Am scris o carte.
Zice:
-Nice, nu vrei sa te angajezi la postul nostru de radio? E vorba de un post de senior manager blablabla…
Cu alte cuvinte, era un post de secretara. Aveam sa le fac cafeaua baietilor de la radio. Asa m-am suparat, ca m-am invinetit la fata! Ce dracu? Eu le zic c-am scris o carte, iar ei ba ma trimit sa-i citesc pe altii, ba sa le fac aproape moca cafele arabica…cate cacofonii, atatia stabilopozi, un fel de bolovani.
Mergeam pe strada si tremuram de nervi. Mai ca-mi venea sa plang. Si am plans cu sughituri. Am intrat la “Era Glaciara”, ca sa ma mai linistesc. Am ras de n-am mai putut, ca asa fac eu, dau din plans in ras. Sa dea dracu daca urma lasata de mama dinozaur nu era identica cu sigla udemereului (pe zapada, zic). Daca n-ar fi fost facuta in studiourile de la Hollywood, puteai jura ca e cu tenta politica a la Roma antica. Iar aia cu oul stricat, sa dea dracu in ea daca nu era povestea reginei din Saba fertilizata in vitro la clinica Sabyc, colt cu Filantropia.
Apoi m-am linistit. Ma gandeam ca ce tare as fi eu, sa le fac baietilor de la radio cafeaua in fiecare zi. Cu cafeaua pe care o fac eu, i-as avea la mana mea sigur. Zis si facut. Dar dupa aia, gandindu-ma eu asa mai bine, mi-am zis ca ce minunat ar fi sa-mi fac si eu o afacere a mea.
Si mi-am deschis o cafenea in zona Bariera Vergului.
Se numeste “Amaroy; Comma&Point “. Asa ca m-am gandit sa o promovez si pe blog. Cei interesati sa raspandeasca fluturasi in intersectii, sunt rugati sa ma contacteze la adresa mea de mail de la pagina "profilul meu".
Cei dornici de asociere, trebuie sa stie inca de la inceput ca firma este o societate pe actiuni, cu raspundere nelimitata, offshore…aaaa, of course voiam sa zic.
Detalii privind datele firmei (CAEN , ABELLE, CUI s.a.m.d.), pe gmail va rog frumos:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Galben gutuie