Oina

“Sa i se taie capul pestelui!”, mi-am zis, plina de avant chefesc. Dar ce sa tai, ca stiuca nu avea cap, tocmai de aceea fusese vai si amar de coada ei. Lui?
In consecinta, am apelat la figurile de stil studiate in clasele primare si, amestecand o parte epitet si trei parti personificare, am transformat dorada intr-un crap de Dunare. Imediat dupa aceea l-am aruncat in frigider. Intre timp imi pierdusem cheful sa stau langa aragaz si, ca sa nu ma indepartez prea mult de la activitatile trasate pe linie de partid si de stat, in spiritul si litera Legii, am ales sa trag un pui de somn.
Dupa ce m-am sculat, conducandu-ma dupa principiul "ce-i in mana, nu-i minciuna", am luat doua cepe de Buzau, de vara trecuta. Am injurat vartos comis voiajorul ce intermediase ajungerea cepelor de la gradinarul basinos si pana la piata de legume si fructe. Apoi le-am tocat marunt, impreuna cu doi ardei grasi si i-am pus la calit intr-un strop de ulei de masline. Din cand in cand, hop cu lingura de lemn, ca doar nu vroiam sa se prinda.
Intre timp, am scos pestele din frigider, l-am pus pe o revista de la bricostore si m-am ocupat de el. Am inceput cu urechile lui. Aratau bine, inca nu se stricase, dar tot de la coada am inceput sa-l curat. Chestie de obisnuinta. De cum am inceput sa fac asta, solzii au trecut la amenintari cu privire la bucataria mea cea proaspat renovata, in culoarea vinului de Bordeaux. N-au avut succes, pentru ca m-au lovit la corason, in consecinta au sfarsit facuti ghem, laolalta cu reclamele pentru obiecte de bricolaj.
Mai intai l-am decapitat. A fost un deliciu. Apoi l-am taiat bucata cu bucata, pana n-am mai avut ce sa tai. Cum apa a dat in clocot, cum l-am bagat in aceeasi oala cu predecesorii lui, cepele si ardeii si cu 4-5 rosii zemoase date prin sita, intru haiosenie, gust si savoare aduse bolborsirii lor. Sosise vremea borsului home made, impodobit cu leustean verde. De-acum te poti urca pe bustean.
Sau nu?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica